Dobrou noc Vietname XLVI
Dnešek by šel vzdálenostně rozdělit na dvě části. Prvních 90km povětšinou po rovné silnici a druhých 90km serpentýnama. Zatímco první část mi zabrala něco přes dvě hodiny (i s pauzama, jako třeba na tři výborná rajčata co jsem si koupil u cesty), tak druhá pět. V noci trochu sprchlo a přes den se pomalu vyjasňovalo, i když modré oblohy jsem se tentokrát nedočkal.

Na tuhle fotku jsem si musel chvilku počkat. Po odbočení na TL177 se totiž skokově změnila vlhkost vzduchu, jak když v létě vejdete do skleníku, což způsobilo zamlžení vnitřní optiky objektivu a tak nezbývalo, než otevřít clonu a čekat, než se to zase srovná.

Rýže tu vzrostlá bohužel ještě nebyla, někde se ale už začaly objevovat první výhonky. A opět si postěžuji na viditelnost, kdy nebylo pořádně vidět ani na kopce na druhé straně údolí.
Silnice, po které jsem odpoledne jel, a která mne dovedla až do Xin Man, kde nocuji, byla jedna z těch, které se průběžně opravují. Tyto práce probíhají v několika etapách, které mají různé vlivy na dopravu.
1) Podél silnice se navezou kupy kamení velikosti cca lidské pěsti. Podle toho, jak dlouho na vozovce leží, se průběžně dostávají jednotlivé kousky blíže a blíže do středu. Tyto kupy, i když jejich kraje nejsou rozježděné, zužují silnici povětšinou na šíři jednoho náklaďáku. Provoz jako obvykle, jen to chce dávat větší pozor.
2) Kamení se rovnoměrně rozprostře na vozovku a je průběžně válcováno. V drtivé většině je vedle válce místo, takže motorky opatrně jedou, auta stojí, dokud válec neuhne. Čím více je už uválcováno, tím lépe se jede. Dneska jsem třeba viděl minibus, který na čerstvých kamenech uvízl a zadní kola mu prohrabovala. Často se upravuje po několika asi 50m úsecích, mezi kterýma přejíždí válec. Ten standartně jede středem, takže motorky jen trochu zpomalí a drží se ve svém pruhu, auta čekají až uhne.
3) Na silnici se rozprostře lepkavá hmota asfaltu a jemného štěrku. Po vozovce se nedá jet, pokud je vedle kousek jakkoli použitelného místa, tak motorky jedou.
4) Na lepkavou hmotu se co nejrychleji ručně rozhází super jemný štěrk. Povrch je ihned funkční. Všechno jede.
5) Přebytečný super jemný štěrk, který se nepřilepil k podkladu zůstáva na silnici dokud se nerozjezdí nebo ho nespláchne déšť. Auta jedou normálně, motorky musí dávat pozor, aby jim to nepodklouzlo.
Po technické vsuvce k plánům na zítra. Ten mám vlastně jen jeden – pokusit se najít čtvrteční trh v Xin Chengu. Problém je, že moc přesně nevím kde je. Místo vytipované mám, ale jelikož si jím nejsem jistej, tak kdyby k němu vedla nějaká strašná cesta, tak to asi vzdám.