March 20 2015

Naplánováno, nabaleno a teď do Nepálu

Přijde mi, že dovolené se nejlépe plánují, když je na ně ještě spousta času a jak se termín blíží, tak má ochota někam jet, pomalu vyprchává. Asi se ozývá mé vnitřní líné já. Nakonec jsem ale vždycky rád, že se vykopu. To samé platí i pro nadcházející cestu. Jako obvykle nechávám vše na poslední chvíli. Představa, že mne ještě něco (pravděpodobně) horšího čeká už za necelé dva měsíce zase! Jestli to Japonsko náhodou nepřesunu…

Má původní představa, že mi na naplánování trasy, bude stačit s přehledem hodinka, vzala celkem rychle za své. Nejen, že mi to trvalo déle, ale ještě k tomu to je jen silně orientační. Počasí a bolavý nohy se špatně předvídaj. Nakonec jsem skončil u takovéto nejoptimističtější varianty:

  • So 21.3. – večer přílet do Káthmándů, ubytování
  • Ne 22.3. – brzo ráno na autobus a přejezd do Jiri, odpoledne pak popojití nebo popojetí (dle možností) do Shivalayi
  • Po 23.3. – přechod do Bhandaru (8h)
  • Út 24.3. – Goyem, což je vesnička kousek před průsmykem Lamjura Banjang ve výšce 3500m (8h)
  • St 25.3. – Ringmo (8h)
  • Čt 26.3. – Bupsa, zpátky ve výškách mezi 2000-2500m (8h)
  • Pá 27.3. – Surke, kousek od Lukly (6h)
  • So 28.3. – Jorsale, to už je v Národním parku Sagarmatha (7h)
  • Ne 29.3. – Tengboche, asi pět hodin za Namche Bazar, teď už budu jen ve výškách nad 4000m (8h)
  • Po 30.3. – Chhukhung (8h)
  • Út 31.3. – výstup na Chhukhung Ri (5550m) a procházka k základnímu táboru Island Peak, návrat do vesnice Bibre
  • St 01.4. – Lobuche po přejití průsmyku Kongma La
  • Čt 02.4 – Gorak Shep, večer buď základní tábor Everestu nebo výstup na Kalla Pathar (5h do Gorak Shep)
  • Pá 03.4. – Dzonglha, ráno buď základní tábor Everestu nebo Kalla Pathar (5540m)
  • So 04.4. – přejití průsmyku Cho-La do Dragnacu, pokud počasí dovolí (6h)
  • Ne 05.4. – Gokyo (3h?)
  • Po 06.4. – výlet k jezerům na severu a výstup na Gokyo Ri
  • Út 07.4 – Portse (3h?)
  • St 08.4. – Namche Bazaar (4h)
  • Čt 09.4. – Lukla, odlet do Káthmándů, kdybych to ale náhodou stíhal takhle podle plánu, tak bych v Namče zůstal až do pátku a odlítal v sobotu
  • Po 13.4. – odlet z Káthmándů do Prahy

V závorkách je předpokládaný čas chůze podle průvodce. Osmihodinové dny jsou asi krapet mimo a tak nepředpokládám, že by se mi první týden vešel do jednoho týdne.

Stejně jako plánování i balení mi trvalo nějak déle než jsem čekal. Začal jsem někdy po půlnoci (odkládal jsem to jak jen jsem mohl) a dobalil až teď, kdy vychází slunce. Trvalo to tedy asi šest hodin. Zabalit do Anglie už zvládnu do dvaceti minut (bez přípravy svačiny), takže mi očividně chybí praxe 🙂

DSCF1259a60a71

Kupa věcí do baťohu, jejíhž podstatnou část tvoří pochutiny. Ta flaška s tekutinou na podporu chrupavek je tam trochu navíc. Není to ani žádná dobrota a ani není zahrnuta ve zmiňovaných 5kg. | Na fotce ten baťoh nevypadá ani moc zle.

Podařilo se mi naložit všechny věci, s vyjímkou žebradla do menšího baťohu, ale nakonec jsem se rozhodl pro klasickou krosnu. Je lepší mít otevřenou variantu pro tašku do baťohu a taky trochu rezervu. On ten váhovej rozdíl ani není tak velkej, jak jsem si myslel. Malá krosna má cca 2,2kg a velká 3,3kg. U velké ani nemusím přišívat (nesehnal jsem tu lepší, provlíkací) přezku, která se urvala někde na letišti při cestě domů. Komplet všeho všudy váží můj náklad 16,5kg. Nejtěžší položku tvoří sladkosti! – 5kg a nezanedbatelnej je i foťák – 3kg. Uvidím, jak se s tím půjde, teď mi to pocitově přišlo nějaký těžký, ale možná za to může jenom únava. V nejhorším zlikviduju čokolády. Teď už se jen nasnídat a pomalu abych šel. Snad mám všechno. Jo, ještě udělat kopie pasu…

DSCF1258

Dejvickou jsem si vyfotil při mé cestě z letiště. Bylo to naposledy, co mne autobus vyložil na této zastávce. Dneska mne čeká poslední odlet, kdy zde budu vystupovat. Návrat už bude přes Nádraží Veleslavín.

Tags: ,

Posted 20. March, 2015 by jenda in category Uncategorized