Dojíždění v Cliu
V práci to mám teďka tak, že nebydlím u klienta, ale v podnikovém baráčku a do práce dojíždím. Každý den 11mil tam a 11mil zpátky, tedy asi 35km denně. Teďka o víkendu to byl klídek, žádnej provoz, za 25 minut jsem byl na místě. Ve všední den jedna cesta zabere klidně i hodinu. Dneska mne čeká poslední cesta na noční a tak jen pár řádek o autu, ve kterém jezdím. Jedná se o Renault Clio, některé moderní vychytávky v něm jsou dobré a některé mne zase dráždí.
V neznámém prostředí vždycky potěší navigace. Tady je už vestavěná a tak odpadá každodenní sundávání a nandávání. Jedinej problém je, že pokaždý, když radí cestu, tak to ztlumí rádio. Na trase, kterou jezdím, dokonce radí dobře i s přejížděním do pruhů.
Hnedka při první jízdě mi sněžilo a padaly takové velké vločky a já zjistil, že tu jsou automatické stěrače. To jsem zatím ještě v autě neměl. Nejenom, že to pozná že prší a začne stírat, ale pozná i jak hodně a uzpůsobí tomu frekvenci. U deště to funguje fajn, ale ty velký vločky to nějak mátly a stěrače se div neutrhly jak makaly. Naštěstí lze stále přepnout na růčo.
Další novinkou mi byla absence klíčků. Místo nich se strká do zdířky něco jako karta. Popravdě, nevím co to má za výhody. Kdyby ten kus plastu byl menší, tak budiž, takhle mi to ale přišlo jako zbytečný udělátko. A když není klíč, tak je na nastarování potřeba tlačítko. To mi už nevadilo. Kombinace karta + tlačítko mi přišla logičtější než klíčky + tlačítko, kterou jsem už taky jednou měl.
Nemám moc rád, když se mi snaží technologie pomoct a já o to nestojím. Takové automatické vypínání světel mi přijde fajn, ale tohle Clio se samo i zamkne, když se od něj vzdálíte. Racionálně to teda moc neobhájím, vybitá baterka po nezhasnutí světel je stejně blbá jako vykradené/ukradené nezamknuté auto, ale stejně, co si to to auto dovoluje, samo se zamykat? Zatímco na tohle bych si asi zvykl, tak samovypínání motoru asi ne. Zastavíte na chvíli na semaforu vypne se motor, popojíždíte v koloně, zastavíte a zase se vypne motor. Nevím, kolik paliva to ušetří, já ale raději držel sešlápnutou spojku, pak motor běžel dál. Pro spojku nic moc, ale auto je beztak z půjčovny, tak co. Je třeba ale říct, že jakmile po vypnutí motoru sešlápnete spojku a zařadíte, tak hnedka jedete, prodleva mikrominiminimální.
A ještě jedna věc. Tohle auto strašně rádo radí, co máte dělat. Zapnutí pásů a zavření dveří je asi už standard, varování před námrazou když bylo kolem nuly taky dobrý, proč na mne ale musí svítit, když si myslí, že bych měl podřadit nebo naopak? Připadá mi totiž, že obrázek s vyšším řadícím stupněm svítí skoro pořád. Rozsvítí se pokaždé, když překročím 2000 otáček a mně se zdá, že nejlíp jede někde kolem 2400. Vlastně ani nevím, nakolik by se měl vytáčet benzínový motor. Možná má to auto pravdu.
Kupodivu tu není žádné varování při couvání, že se blíží zeď či něco podobného. Co se aut týče, tak já si vždycky oddechnu, že to není nějaké dodávka. Párkrát jsem jel s Transitem a to mi připadlo, že se skoro nevejdu na silnici. Někomu se líbí zvýšený posez a pěkný přehled, já ale radši menší auta, jako třeba právě tohle Clio.